Varför är det alltid så?
Kommentarer - 0 st. | Kategori - Allmänt | Daterat - 2011-01-26 » 20:22:55
Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig, min värdmamma hade missuppfattat tiden som vi skulle skypa idag vilket ledde till att jag satt och väntade en timme imorse. Dock satt jag inte och stirrade in i skärmen utan fick massor av ärenden gjorda, ringde två samtal till banken, ringde till HM, polisen och ja jag vet inte allt! Annars blev dagen ganska mycket som planerat, eller ja jag pluggade iaf!
Igår ringde pappa till mig och sa att jag hade fått en räkning på HM på saker som jag beställt i december men aldrig fått. Eftersom det var precis innan jul så tänkte jag inte mer på det utan glömde bort det liksom, så snacka om jag blev förvånad när han ringde om denna räkning som skulle vara betald den 31/1. Hur som helst ringde jag upp HM med en gång igår och frågade vart packet tagit vägen och hur dom kunde skicka en faktura på saker jag inte hämtat ut. Jag har sms avisering på mina HM packet vilket innebär att jag får ett sms när packet har kommit, missar man smset eller det försvinner skickar dom ändå ett brev till hemadressen om att packet har kommit. Hämtar man inte ut packet då så skickas det automatiskt tillbaka till HM efter två veckor.
Jag antar att ni som läser detta är ganska vana vid att använda internet när ni shoppar så ni kan nog hur rutinerna är. Anledningen till att jag skriver detta är för att tanten jag pratade med på HMs kundtjänst igår var otroligt otrevlig och sa att jag fick minnsan ringa till alla utlämningsställen i hela lund och leta rätt på packet själv! Hon kunde inte ge mig en enda uppgift om hur eller vart dom skickat packetet.
Jag ringde därför runt till alla utlämningsställen i Lund och alla sa att M visst kan kolla vart dom skickar sina packet. Dom sa att det var mer ohjälpsamhet från tantens sida.
Så när jag har förberett mig för att ringa tillbaka till HM och vara riktigt kaxig så kommer jag till världens trevligaste människa. Varför är det alltid så? Igår var jag trevlig och tanten otrevlig och nu när jag skulle vara otrevlig var tanten trevlig...
Hur det gick? Jodå jag var trevlig och hon trevlig, en minut efter jag kommit fram på linjen och förklarat mitt ärende så tog hon bort fakturan och beklagade så mkt! Det kallar jag service!
Nu ska jag hoppa in i duschen, kvällen är inte slut än på bra många timmar!
Take care!
Igår ringde pappa till mig och sa att jag hade fått en räkning på HM på saker som jag beställt i december men aldrig fått. Eftersom det var precis innan jul så tänkte jag inte mer på det utan glömde bort det liksom, så snacka om jag blev förvånad när han ringde om denna räkning som skulle vara betald den 31/1. Hur som helst ringde jag upp HM med en gång igår och frågade vart packet tagit vägen och hur dom kunde skicka en faktura på saker jag inte hämtat ut. Jag har sms avisering på mina HM packet vilket innebär att jag får ett sms när packet har kommit, missar man smset eller det försvinner skickar dom ändå ett brev till hemadressen om att packet har kommit. Hämtar man inte ut packet då så skickas det automatiskt tillbaka till HM efter två veckor.
Jag antar att ni som läser detta är ganska vana vid att använda internet när ni shoppar så ni kan nog hur rutinerna är. Anledningen till att jag skriver detta är för att tanten jag pratade med på HMs kundtjänst igår var otroligt otrevlig och sa att jag fick minnsan ringa till alla utlämningsställen i hela lund och leta rätt på packet själv! Hon kunde inte ge mig en enda uppgift om hur eller vart dom skickat packetet.
Jag ringde därför runt till alla utlämningsställen i Lund och alla sa att M visst kan kolla vart dom skickar sina packet. Dom sa att det var mer ohjälpsamhet från tantens sida.
Så när jag har förberett mig för att ringa tillbaka till HM och vara riktigt kaxig så kommer jag till världens trevligaste människa. Varför är det alltid så? Igår var jag trevlig och tanten otrevlig och nu när jag skulle vara otrevlig var tanten trevlig...
Hur det gick? Jodå jag var trevlig och hon trevlig, en minut efter jag kommit fram på linjen och förklarat mitt ärende så tog hon bort fakturan och beklagade så mkt! Det kallar jag service!
Nu ska jag hoppa in i duschen, kvällen är inte slut än på bra många timmar!
Take care!